Druk de pagina | Sluit venster

kindertractatie

Gedrukt van: Secretaresseportaal WebBep
Categorie: Rubrieken
Forum naam: gifts & gadgets
Forum beschrijving: cadeau, gadget, gifts, kado, relatiegeschenken, promotieartikelen
URL: http://www.webbep.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2912
Gedrukt op: 27 Mei 2016 om 20:01

Onderwerp: kindertractatie
Geplaatst door: Johanna
Onderwerp: kindertractatie
Geplaatst op: 10 Juli 2006 om 14:12
Ik weet even niet waar ik de vraag neer kan zetten...
Weet iemand een leuke eenvoudige, niet te gezonde, maar wel bijzonder originele tractatie voor een kinderverjaardag voor op de crèche?

-------------
Groet Johanna
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen

Antwoorden:
Geplaatst door: Maumau
Geplaatst op: 10 Juli 2006 om 14:28
Negerzoenen met een ijsparapluutje er bovenop ingestoken. Makkelijk te maken en een groot succes bij de kleuters (althans is mijn ervaring).

-------------
~iedere dag is jouw dag~

Geplaatst door: Wendy21
Geplaatst op: 10 Juli 2006 om 15:32
Het is een beetje standaard maar: waterijs!
Vooral met deze temperaturen.
Succes!   

-------------
Geloof in jezelf en je bent op weg naar succes.

Geplaatst door: Elsje
Geplaatst op: 10 Juli 2006 om 16:53
Mijn moeder maakte vroeger altijd chineesjes van sinasappels. Oogjes van krenten, mondje weet ik niet meer, paprika?. Een papierenhoedje (circel vastnieten met een dropveter als staart eraan). Ik vond ze altijd erg leuk maar misschien niet helemaal het seizoen?

Geplaatst door: Thera
Geplaatst op: 10 Juli 2006 om 21:44
Kijk ook hier eens onder de diverse linkjes http://www.vanharte.nl/kids_tr_beginpagina.htm - http://www.vanharte.nl/kids_tr_beginpagina.htm

Groet, Thera

Geplaatst door: elena
Geplaatst op: 10 Juli 2006 om 22:02
IJscakejes!

Je bakt dan cakejes in kant en klare ijsbakjes (van die koekjes, koop je per doosje in de supermarkt).
Vul ze voor zeker 3/4 dan komt er een mooi 'bolletje' bovenop.

Versieren met wat glazuur een taartstrooisel en evt. nog een parapluutje erin zetten.

Groetjes,
Elly

-------------
Wensen zijn voorgevoelens van hetgeen je in staat bent daadwerkelijk te realiseren.(Goethe)

Geplaatst op: 10 Juli 2006 om 22:58
In eerste instantie geplaatst door elena

IJscakejes!

Je bakt dan cakejes in kant en klare ijsbakjes (van die koekjes, koop je per doosje in de supermarkt).
Vul ze voor zeker 3/4 dan komt er een mooi 'bolletje' bovenop.

Versieren met wat glazuur een taartstrooisel en evt. nog een parapluutje erin zetten.

Groetjes,
Elly

Hoi Elly, Leuk idee, maar wordt het ijskoekje dan niet keihard? Ik neem aan dat je van die iets zachtere lichtere bakjes bedoelt en niet van die obliehoorns? maar dan nog?

-------------
Groet Johanna

Geplaatst door: butterfly
Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 09:57
Wat ook leuk en lekker is een ijshoorntjes/bekertje van koek en dan vullen met van die halfronde spekken. Lijken het net ijsjes alleen het lekt nietSmile

-------------
Groet,
Petra
---
"The Secret to Creativity is knowing how to hide your sources"

Geplaatst door: Spuitelf
Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 10:05
Neem een spekje (zo een ruitje) en een parapluje. Steek het paraplutje door een zo een zoute rijtje (twee van die poppetjes naast elkaar) en steek dan het paraplutje op het spekje. Zo blijven de poppetjes staan en ze zijn min of meer nog op een onbewoond eiland ook.

Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel Smile

Geplaatst door: sannie
Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 10:22

Even geen tip voor de tractatie, maar een andere tip. Bij sommige creches wordt het niet op prijs gesteld als ouders tractatie maken. Heb je al gevraagd wat de normale gang van zaken is binnen jouw creche? Ik heb al van diverse mensen gehoord dat het vaak gebeurd dat dit niet mag en dat de creche zorgt voor tractatie of dat er voorwaarden aan zijn verbonden. De peuterspeelzaal waar onze dochter na de vakantie naar toe gaat heeft dit bijvoorbeeld ook verboden. Zij zorgen voor een zakje chips voor de kinderen wanneer er iemand jarig is. Misschien saai, maar aan de andere kant wel slim. Zo weet je zeker dat iets hygienisch is gemaakt en bewaard. Daar heeft het namelijk mee te maken. Soms kan een tractatie wel, maar moeten het dichte tractaties zijn.

-------------
Groetjes Sandra

=================
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 13:15
Sannie, mijn oudste gaat straks voor de 4de keer haar verjaardag op deze crèche vieren. Mijn jongste viert het daar voor de 2de keer.
Zelfgemaakte traktaties vinden ze heel erg leuk en hoe origineler hoe beter! Dat het soms een knoeiboel wordt, vinden ze ook geen probleem. Ik heb mijn kind ook nog maar zelden onder de vlekken thuis gekregen trouwens. Vorig jaar heb ik van koekjes, boter en chocolade bolletjes gemaakt waar ik weer een slang van gefabriceerd had. (met snoepjes enzo) Dit was heel mooi geworden, maar wel giga veel werk. Ik heb ook al eens gezichtjes van muffins gemaakt. (met glazuur en snoepjes als oogjes en mondjes) Ook schattig, maar ook erg veel werk. Dead (25 stuks) Ik vind het wel leuk om te doen, maar zaterdag is de verjaardag, zondag moeten we weg en maandag moet ze trakteren... Dit jaar dus liever iets simpels! Genoeg ideeën inmiddels trouwens! Bedankt daarvoor iedereen!

-------------
Groet Johanna

Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 14:00
Leuk dat het gewoon nog kan. Op het kdo waar onze dochter naar toe gaat wordt het ook gevierd. Ik ga in ieder geval de tips al opslaan voor wanneer zij haar verjaardag viert.

Wat een verschil er toch is.

-------------
Groetjes Sandra

=================

Geplaatst door: Pooh
Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 14:58
Ik heb geen kinderen, maar ik herinner mij nog van vroeger dat mijn moeder ooit locomotiefjes heeft gemaakt van een blokje kaas met engelse drop (ronde voor de wielen en een vierkante bovenop als cabine).

Maar misschien een domme vraag: hoezo mag het niet te gezond zijn? Lusten de kids het tegenwoordig dan niet meer?

-------------
Groetjes,
Pooh

Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 15:21
tuurlijk lusten ze dat wel, maar ik hou niet van al dat verantwoorde gedoe LOL 

-------------
Groet Johanna

Geplaatst door: Barbara
Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 15:43
   Johanna, dat vind ik nou leuk om te lezen, soms gaat me dat verantwoorde gedoe ook echt te ver. En Sannie, hoe sta jij tegenover dat beleid van het kdv? Het komt mij erg overdreven over 'dat je dan weet dat iets hygienisch is gemaakt en bewaard'. Maak je zo geen steriele poppetjes van kinderen (die dan om de haverklap toch ziek worden omdat ze geen weerstand meer hebben?). Ik heb hier al een aantal voorbeelden van gezien in mijn omgeving, hoe voorzichtiger de ouders zijn, hoe vaker ziek die kinderen. Hoe denken jullie daarover?

-------------
B

Geplaatst door: Kaasmeisje
Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 20:49
Ik ben het roerend met Barbara eens. Al die krampachtige regeltjes van die kinderdagverblijven..... wat een gezeur heb je toch altijd met de kinderopvang. Tenminste, dat ik wat ik zo om me heen hoor - ik heb zelf geen kinderen.

Enerzijds die betuttelende regeltjes, maar ondertussen zijn er ook genoeg voorbeelden van baby'tjes die op "onverklaarbare wijze" vallen of waar iets anders mee gebeurt wat je niet van een professionele instelling verwacht....

Geplaatst door: Isabel
Geplaatst op: 11 Juli 2006 om 23:34
Vind ook dat sommige crèches te ver gaan in hun hygiënebeleid. Dat kweekt inderdaad alleen maar zwakke poppetjes.
Maakte vroeger vrijwel altijd zelf de tractaties (die toen niet zoet mochten zijn, vanwege de tandjes). Nog nooit klachten over zieke kinders gehad. Van minipizza's (crackertjes met ketchup en salami) tot gehaktballetjes.
Veel succes en plezier maandag.  

-------------
Without men life would be dull, but so much simpler.

Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 09:06
Op zich kan ik mij in dat beleid best vinden. De creche nu hanteert dit beleid om te voorkomen dat ouders zich verplicht voelen om een nog mooiere en duurdere tractatie te maken dan het vorige. Er zit erg veel verschil in de fin anciele situatie van degenen die er komen.
De plaats waar ik vroeger woonde had te maken gehad met een voedselvergiftiging doordat ze tractaties toestonden die door ouders waren gemaakt. Niet elke cultuur houdt rekening met hygiene. En daarbij denk ik meer aan kip snijden op een plank en vervolgens zonder schoon te maken de groente. Als ik alleen naar mijn eigen schoonbroer kijk, dan moet ik er niet aan denken dat hij op iets trakteert. Het is daar absoluut niet schoon, beetje categorie voor dat schoonmaakprogramma van die twee dames op rtl4.
Tuurlijk ben ik het er mee eens dat het niet te ver moet gaan in het hygienebeleid, maar op bepaalde zaken vind ik het wel belangrijk. Net zoals je handen wassen als je naar de wc bent geweest. ook dit wordt door heel veel mensen niet gedaan wat nogal eens een e-colibacterie oplevert. Dit zijn zaken die ik belangrijk vind. En zo is er nog veel meer voor te zeggen.
Daarnaast gebeurde het ook dat kinderen wekelijks een paar dagen aan tractaties hadden, meestal snoep en niet alle ouders zijn daar blij mee. Ik ook niet. Onze dochter mag op zijn tijd best snoep, maar niet iedere dag.  Ze wordt er ook hyperactief van, terwijl ze al heel actief is. Daarnaast vind ze kaas lekkerder dan snoep.  Snoep blijft bij ons soms zo lang liggen dat ik het kan weggooien.
Dus ja ik vind er best wel iets voor te zeggen dat er een dergelijk beleid is ingevoerd. Ik moet er niet aan denken dat mijn kind iets oploopt doordat een andere ouder niet hygienisch is. En dan heb ik het echt niet over verkouden zijn of zo hoor.
En wat is er mis met regels. Als ik kijk naar onze dochter dan is zij op haar best doordat ze weet wat onze regels zijn. Regelmaat, reinheid en rust.

-------------
Groetjes Sandra

=================

Geplaatst door: Loedertje
Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door sannie

. Regelmaat, reinheid en rust.

Geweldig dat de drie R's nog eens terug komen. Mijn kinderen zijn inmiddels in de 20 en ik heb ze geprobeerd met die drie op te voeden. Schijnt goed gelukt te zijn . Wat een toestand trouwens met die traktaties. Ik ben blij dat ik daar niet meer aan hoef te denken. Wel leuk hoor. al die creativiteit, maar wat een werk. En als je dan ook nog een job er naast hebt .... klasse meiden als dit jullie allemaal lukt!
Groet van Lia

-------------
Echte luxe, genieten zonder schuldgevoel (met dank aan Anita Witzier)

Geplaatst door: Pooh
Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 09:42

Op zich kan ik mij in dat beleid best vinden. De creche nu hanteert dit beleid om te voorkomen dat ouders zich verplicht voelen om een nog mooiere en duurdere tractatie te maken dan het vorige. Er zit erg veel verschil in de fin anciele situatie van degenen die er komen.

Hier vind ik ook wel iets in zitten. Als ik soms van familie/vrienden/collega's hoor hoe dat er toe gaat met kinderfeestjes (of tractaties), dan lijkt het ook wel of het steeds groter, gekker en duurder moet. Wat is er mis met een gewoon feestje thuis met leuke spelletjes en lekker spelen? Wij waren daar vroeger echt volkomen tevreden mee hoor. Vonden het een heel feest toen we eens een keer naar het zwembad gingen met een verjaardagsfeestje. Maar tegenwoordig lijkt het vaak wel of je per definitie iets groots en duurs moet doen, anders vinden de kids er niets meer aan. Vind het dan ook altijd heel verfrissend om te horen dat er nog steeds ouders zijn die daar niet aan mee doen (en niet alleen omdat ze dat eenvoudigweg niet kunnen betalen).

-------------
Groetjes,
Pooh

Geplaatst door: Barbara
Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 09:59
    Deels mee eens hoor Sannie, was ook niet kritisch bedoeld, ik vroeg me gewoon af hoe je daar tegenover stond. Mijn dochtertje is pas drie maanden en nu al loop ik tegen instanties en regeltjes op (met name op het consultatiebureau), vind het heel lastig daar mee om te gaan. En dan komt daar dadelijk bijvoorbeeld ook zo'n regel als bij jouw kdv bij, ik kan niet goed tegen regels die mij opgelegd worden. Pff, wordt nog moeilijk voor me begrijp ik.
Maar de rust, reinheid en regelmaat hou ik er wel in hoor, ik merk dat het kindje het daar prima op doet.

-------------
B

Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 10:12
Dat vond ik dus ook. Al doende heb ik ook geleerd dat ik alle regels van het consultatiebureau niet al te nauw hoefde te nemen. Onze dochter at bijvoorbeeld al veel eerder brood dan zou mogen. Ook kreeg ze meer voeding dan werd voorgeschreven door hen. Als ik het hield bij wat zij voorschreven dan had ze gewoon nog honger. Maar omdat ze qua gewicht hoog zat mocht ik niet afwijken van hen. terwijl ik dacht van het kind groeit erg snel, zit boven de curve, die voeding heeft ze nodig. Vervolgens deed ik het gewoon, maar vermeldde het niet. En nu ze ouder is zit ze keurig op gewicht.
Ook ik ben het niet met alle regels eens, maar in sommige kan ik mij wel vinden. Als ik soms hoor wat mensen aan kinderfeestjes organiseren (Mcdonalds, dierentuinen etc) dan hou ik mijn hart vast. Sommige ouders zijn druk bezig om hun feestje het beste te maken en vergeten de kinderen. Zelfs toen ze 1 werd werd ik helemaal gek gemaakt van wat ik allemaal niet moest doen. Mooi dus niet. Ik lag zelfs op haar eerste verjaardag in het ziekenhuis en was al blij dat ik even naar huis mocht. Op haar tweede verjaardag heb ik het niet veel anders aangepakt. En met Sinterklaas geef ik aan dat men 1 kadootje mag geven wat op de lijst staat en niet meer. Ze is namelijk een maand later weer jarig en krijgt dan dus veel te veel in 1 keer. Op de lijst staan dus ook kadootjes die ze kan gebruiken als ze wat ouder is zodat ze een half jaar later en nog wat aan heeft. Afgelopen sinterklaas en verjaardag heeft ze zoveel gekregen dat ze zelfs op een gegeven moment haar interesse verloor om iets open te maken.
Volg gewoon je eigen gevoel en dat zit het wel goed.

-------------
Groetjes Sandra

=================

Geplaatst door: Suus
Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 10:46
Hoi Sannie,

Dat met die verjaardagskado's en Sinterklaaskado's hanteer ik net zo.
Mijn man heeft 3 dochters uit zijn vorige huwelijk. De meiden zijn 5,6 en 8jaar. Hebben dus dubbele oma's en opa's en worden door iedereen bedolven onder de kado's. Niet om elkaar onderling de ogen uit te steken, maar gewoon omdat ze leuk vinden om te geven.

Bij mijn familie en de familie van mijn man hebben we er nu een stokje voor gestoken. Iedereen mag 1 kado geven. Waarde moeten ze zelf weten. Daarnaast hebben we een spaarrekening voor elke kleine meid geopend. Indien men meer kado's wil geven, vragen we vriendelijk of ze dan niet liever willen kiezen voor een klein kado en een bepaald bedrag op de rekening. Iedereen vond het een reuze goed idee, zo hebben de meiden er later ook wat aan (rijbewijs, autootje, scooter, of whatever)....

Hoe het er bij hun op school aan toe gaat, weet ik niet precies. Ze zijn wel de afgelopen maanden constant verkouden geweest, maar dat ligt kennelijk aan de amandelen. Die worden nu operatief verwijderd.

Volgens het 'boekje' zijn ze veelste mager, maar ze eten ontzettend goed (ontbijt, lunch en avondeten, soms dubbel porties en ze zijn gek op fruit). Het snoepen hebben we ze afgeleerd. Ze krijgen af en toe wel eens een snoepje (of koekje of muffin) maar geen zoete limonade. Daar worden ze hyperactief van. Helaas zien mijn buurvrouwen dat niet zo, en ze worden daar schandelijk verwend met snoepjes, ondanks herhaaldelijke verzoeken dit niet te doen.

-------------
Groetjes, Ingrid

BIG is beautiful

Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 11:42

En met Sinterklaas geef ik aan dat men 1 kadootje mag geven wat op de lijst staat en niet meer. Ze is namelijk een maand later weer jarig en krijgt dan dus veel te veel in 1 keer. Op de lijst staan dus ook kadootjes die ze kan gebruiken als ze wat ouder is zodat ze een half jaar later en nog wat aan heeft. Afgelopen sinterklaas en verjaardag heeft ze zoveel gekregen dat ze zelfs op een gegeven moment haar interesse verloor om iets open te maken.

Ik vind het wel ver gaan om aan andere mensen op te leggen wat je kind wel en niet mogen geven... Mijn dochter is de dag vor Sinterklaas jarig, dus ik weet wat je bedoelt, maar soms komen anderen ook met cadeautjes die super zijn, terwijl ik daar zelf helemaal nooit aan gedacht had!

-------------
Groet Johanna

Geplaatst op: 12 Juli 2006 om 13:49

Tuurlijk kan men ook iets anders geven dan op de lijst staat, maar er zijn ook mensen in onze familie die geen weet hebben wat ze moeten geven. (Schoonbroertjes en schoonzusjes die dus bellen om te vragen of dat wat ze hebben gezien wat is voor haar). Daarnaast wilde we ook voorkomeen dat ze weer een hele hoop dubbel kreeg zoals het jaar ervoor. Het eerste jaar heeft dat betekend dat ze speelgoed heeft gekregen waar ze nooit naar om heeft gekeken. Om dit te voorkomen hebben we een lijst gemaakt waar alleen maar dingen opstonden die ze leuk vond en die anderen ook al hadden bedacht. De kado's waren allemaal verschillend van prijs zodat iedereen naar zijn eigen budget kon kijken.

En daarnaast vind ik dat ik wel kan zeggen wat ik geschikt speelgoed voor mijn dochter vind. Op haar leeftijd vind ik het niet nodig dat zij een tv krijgt. Helaas zijn familieleden hier wel toe in staat en als je dan aangeeft dat iets anders een beter idee is dan is men beledigd. Dit is de reden dat wij een lijst hebben gemaakt met kado's.

Ik voed haar op en zij zal ook naar mijn regels moeten luisteren. Ook als er familie bij is die meteen roepen och het arme kind, omdat ze straf krijgt omdat zij mij bijt.
Daarnaast heb ik met mensen in de familie te maken die rustig geld geven om er maar van af te zijn (mijn schoonvader en zijn nieuwe familie) en dat vind ik ook niet leuk voor haar. Ze is daar te jong voor. Met haar verjaardag heeft hij dat toch weer gedaan onder het mom ze heeft al zoveel gehad. En ter vergelijking hij heeft nog 1 kleinkind die heel veel kado's (bv een bed, kinderkamer etc) van hem heeft gehad en veel aandacht. Onze dochter heeft hij in 2,5 jaar ongeveer 5 keer gezien en dat vind ik heel erg.

Maar ik houd er ove rop. Je ziet dat er een reden is waarom de lijst is gemaakt en dat deze echt niet hoeft in te boeten voor spontaniteit met wat overleg.

-------------
Groetjes Sandra

=================

Geplaatst op: 13 Juli 2006 om 13:42

Ik voed haar op en zij zal ook naar mijn regels moeten luisteren.

Ik snap best dat je liever iets voor je dochter wilt waar ze wat aan heeft en dat je niet wilt dat ze je dochter geld geven etc. maar je kunt je dochter wel zelf opvoeden en natuurlijk moet zijn naar jouw regels luisteren, maar ik denk dat je je regels moeilijk aan anderen op kunt leggen!

-------------
Groet Johanna

Geplaatst op: 13 Juli 2006 om 14:36

Dat ben ik het niet helemaal met je eens. Als onze dochter naar mijn ouders of mijn schoonmoeders gaat logeren dan heeft ze daar haar regels met een kleine aanvulling van mij wat wenselijk is, omdat ze anders uit haar doen raakt en dat is voor niemand leuk. Wanneer zij bijn mijn ouders is op oppasdagen dan volgen ze mijn regels.

Maar als ik vind dat zij niet geschikt is om met twee jaar een televisie, speelgoedwapens etc te krijgen dan vind ik dat ik daar wel degelijk wat van kan en mag zeggen. Het geld wat ze heeft gekregen is weggelegd voor haar, maar ho emaak je aan een kind van twee duidelijk dat opa Teun de tijd niet voor haar heeft en dus maar geld heeft gegeven ipv een cadeau. Wat beter bij haar blijft hangen en dat had best een lollie of zo mogen zijn. Is ze heel tevreden mee.

Maar ik vind er niets mis mee dat ik een lijst maak waar op staat wat men kan kopen (of niet) en dat ze kunnen afwijken maar graag in overleg.

Maar ik zie niet waarom ik niet mijn regels ook bij anderen kan doorvoeren. Dit hoeft niet precies zo te zijn, maar wel de belangrijkste regels.

-------------
Groetjes Sandra

=================

Geplaatst op: 13 Juli 2006 om 14:54
Nou ja, je kunt natuurlijk altijd je wensen aangeven, daar is niets mis mee! Als ik mijn dochters van 2 en 3 naar mijn ouders breng zeggen die: "Ja, ja, ga nou maar weg, we doen toch wat we zelf willen en we gaan ze  toch schandelijk verwennen! " Als ik daar bezwaar tegen heb, moet ik ze daar niet naar toe brengen. Nou is dat anders, want mijn dochters gaan alleen incidenteel naar ouders en schoonouders.
Als mijn dochters iets krijgen dat ik niet geschikt vind, leg ik het 's avonds gewoon weg. Ik heb wel eens echt rotzooi gekregen dat zo uit elkaar viel en nog scherp was ook. Dat gooi ik dan gewoon weg als ze in bed liggen. Vragen ze vaak ook nooit meer naar trouwens en anders zeg ik gewoon dat ik ook niet weet waar het gebleven is Embarrassed 

-------------
Groet Johanna

Geplaatst op: 13 Juli 2006 om 15:34
Ach we zijn helemaal afgedwaald van de vraag die je hebt gesteld. Ik ben echt niet heel vasthoudend aan regels, maar soms is dat wel nodig.

En tja mijn mans vader, dat zijn wij wel gewend dat hij weinig tijd heeft (neemt) voor zijn kleindochters.

Maar ik heb de tips die zijn gegeven al wel opgeslagen.

-------------
Groetjes Sandra

=================

Geplaatst door: Edith
Geplaatst op: 09 Augustus 2006 om 10:16
Heb zelf geen kinderen, maar zie een situatie zoals Sannie die schetst wel gebeuren bij mijn vriendin. Voor háár ouders is haar kindje namelijk het eerste kleinkind. Bij die mensen gaan (hoe lief bedoeld ook) alle remmen los. Ze komen iedere keer met een cadeau aan, en echt niet altijd in de categorie 'aardigheidje'. Mijn vriendin heeft ze vriendelijk gevraagd om dat te minderen, omdat ze zich er in de eerste plaats ongemakkelijk bij voelt en in de tweede plaats niet wil dat hun kind de komst van opa & oma gaat associëren met cadeaus. Kan me voorstellen dat mensen helemaal gek zijn met zo'n kruumeltje, maar toch... wat grenzen stellen mag je denk ik best doen.

-------------
Kreng doch rechtvaardig.

Geplaatst op: 09 Augustus 2006 om 10:56
Ik word er af en toe echt gek van. Afgelopen week bij mijn familie geweest. Onze dochter is mee geweest naar mijn tante waarop deze haar dus mee hebben genomen naar de speelgoedzaak. Alwaar ze wat mocht uitzoeken. Het resultaat was dat ze thuiskwam met een speelgoedbloem (die hangt nu aan haar bed), poppetjes van Dora en een grote speenfles met snoepgoed erin. De speenfles staat nu nog thuis ongebruikt en kan ik binnenkort weer weggooien wat ik o zo zonde vindt van het geld.
Mijn schoonmoeders waren onlangs bij ons en ja hoor met wederom een cadeau. Een speelgoedauto en een ijshoorn met spekjes erin. Deze kan ook worden weggegooid, want na het peuzelen van 1 spekje hoefde ze het niet meer en vlak daarna waren ze al zo droog dat ik ze weg kon gooien. De speelgoedauto kijkt ze ook niet meer naar om.
En het erge is dat ik twee gigantisch grote verhuisdozen vol heb met speelgoed wat nog nooit is gebruikt. Een krat en ook nog een opbergkist.
Het gaat nu allemaal naar een goed doel nu, namelijke onze SEH.

Maar hoe krijg ik nou iedereen wijsgemaakt dat ze niet iedere keer wat meenemen? Dit lukt mij dus echt niet.  

-------------
Groetjes Sandra

=================

Geplaatst door: Meriyanne
Geplaatst op: 09 Augustus 2006 om 12:49

Ik kan het me best voorstellen dat dit heel moeilijk is. Wij werden vroeger niet echt overladen met cadeau'sCry en zelf vind ik het ook niet nodig. Ze houden van me, of nietWink. Wel zien we onze neefjes en nichtjes vrij weinig, omdat ze wat verder weg wonen. Twee daarvan zien we dan nog met regelmaat ( 1 maal per 3 à 4 maanden) en dan neem ik ze wel vaak mee naar de supermarkt, mogen ze iets lekkers uitzoeken, wat voor mijn nichtje steevast een pot zure uitjes is ofzoTongue. De andere twee zien we nog minder, ik denk 1 maal per jaar en daarom nemen we dan altijd wel een kleinigheidje mee. Ik weet dat zelf nog van vroeger, tantes (oftewel iedereen die op kwam) die je weinig zag, je indeelde naar "meeneem" of "niets" tantes en dat ging dan niet om de grootte of iets dergelijks, maar gewoon om het gebaar. Dus nemen we voor die twee iets mee in het trant van een lekker snoepje, maar leuk ingepakt, of een klein iets als een bal ofzo.

-------------
Doe wat je wilt gekletst wordt er toch

Geplaatst door: Edith
Geplaatst op: 09 Augustus 2006 om 13:38
Veel van onze vrienden krijgen ondertussen een tweede kind, en wat ik zelf nog wel eens doe is het oudste kind iets 'nuttigs' geven, zoals een kleutertandenborstel met een tube glittertandpasta ofzo. 't Is toch grappig, je komt er nog een keer vanaf, en het wordt ook echt gebruikt.

-------------
Kreng doch rechtvaardig.

Geplaatst door: heylane
Geplaatst op: 09 Augustus 2006 om 14:13
Toen mijn zusje kinderen kreeg was ik ook erg van de verwennerige. Altijd iets meenemen voor die kleine. (er waren zoveel leuke kleertjes en dingetjes te vinden).
Ze heeft vanaf het begin gezegd: nu mag het nog maar als ze het begrijpen dat jìj degene bent die iets mee brengt, mag het niet meer hoor. Ik wil dat ze blij zijn omdat jij komt, niet omdat je wat meebrengt.
(En dat respecteer ik natuurlijk)
Maar waarom ikd at vertel is omdat ik het een slim argument vind, je geeft aan welk voordeel de ander ermee heeft. (maar ik weet ook dat veel mensen een bord voor hun hoofd hebben)
Nu laten mijn financien het niet meer toe om vaak iets (kleins) te kopen, zelfs als ik zou willen.
Ik breng overigens wel eens een zakje met snoepjes of een pak lekkere koekjes ofzo mee. Maar die geef ik dan aan mijn zusje. Dan kan zij volgens haar eigen regels bepalen wanneer de kinderen wat mogen hebben.

(Ik realsieer me ineens dat we erg zijn afgedwaald van het topic kindertractaties .. )

-------------
Heylane

Be who you are meant to be. Those who mind, dont matter and those who matter won't mind.

Geplaatst op: 10 Augustus 2006 om 09:52
Ach dat waren we al. Maar inderdaad familie van mij heeft een hele grote plank voor hun hoofd en niets werkt.
En onze dame is slim genoeg om dat in de gaten te hebben hoor. Wanneer we bij mijn familie zijn komt ze ook niet in de buurt meer van mijn man en mij. Ze weet dat wij nee zeggen als het te veel wordt. En wat je ook krijgt is dat ze de mensen gaat koppelen met de cadeautjes of de aandacht die ze krijgt. Ze vraagt rustig om iets als ze het normaal ook altijd krijgt.

-------------
Groetjes Sandra

=================

Druk de pagina | Sluit venster