FAQ FAQ  Doorzoek dit forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Forum geslotenEigen sjabloon als standaard instellen in Word

Beantwoord Beantwoord
Schrijver
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jojan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie

Lid geworden: 20 April 2010
Lokatie: Meppel
Online status: Offline
  Quote Jojan Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Onderwerp: Eigen sjabloon als standaard instellen in Word
    Geplaatst op: 07 Juli 2010 om 10:03
Hoi Beppies,

Even een vraag over het instellen van een standaard sjabloon in Word 2007. Ik heb een sjabloon aangemaakt in Word en deze staat inmiddels tussen "mijn sjablonen". Echter hoe stel ik het nu zo in, dat elke keer als ik Word open dit sjabloon automatisch geopent wordt. Ben al een tijdje aan het puzzelen, maar het is nog niet gelukt
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Jojan
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
Terug naar boven
Guido Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 68

Lid geworden: 23 Juni 2002
Lokatie: Leusden
  Quote Guido Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 Juli 2010 om 10:58
Volgens mij heet het sjabloon waarmee Microsoft Office opstart, consequent "Normal". Dus bij Microsoft Word heet dat "Normal.dot".
Terug naar boven
Jojan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie

Quote Jojan Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 Juli 2010 om 13:32
@guido: bedankt voor je reactie. Weet je ook hoe ik mijn document zo kan aanpassen dat deze als Normal.dot wordt gezien??
Terug naar boven
Guido Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member

Quote Guido Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 Juli 2010 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door Jojan

Weet je ook hoe ik mijn document zo kan aanpassen dat deze als Normal.dot wordt gezien??

Volgens mij is dat een kwestie van hernoemen...
Terug naar boven
Jojan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie

Quote Jojan Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 Juli 2010 om 16:38
Als ik het document probeer te hernoemen naar normal.dot dan plaatst Word mijn versie er naast en overschrijft hij hem dus niet. Kortom; tis nog niet gelukt.... Als je nog ideeen hebt, hoor ik ze graag.
Terug naar boven
Guido Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member

Quote Guido Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 Juli 2010 om 17:43
Ik heb nog even voor je verder gezocht. Volgens mij heb je hier een goede handleiding.
Terug naar boven
Erik@ Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 1

Lid geworden: 15 Mei 2003
Lokatie: Netherlands
  Quote Erik@ Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 Juli 2010 om 08:51
Normal.dot wordt niet overschreven door Word, je moet eerst je oude normal.dot hernoemen naar bv normal org.dot of iets dergelijks, daarna kun je jouw sjabloon hernoemen naar normal.dot.
Let er wel op dat het bestand in de juiste directory staat.

Succes!

Erika

Tears will get you sympathy, sweat will get you change. (Jesse Jackson)
Terug naar boven
Jojan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie

Quote Jojan Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 Juli 2010 om 13:24
heel erg bedankt allebei! Het is gelukt!
Groetjes Jojan
Terug naar boven
 Beantwoord Beantwoord

Ga naar forum Forum rechten Bekijk dropdown