FAQ FAQ  Doorzoek dit forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat doen grote mensen op kantoor

Beantwoord Beantwoord Pagina  12>
Schrijver
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Saskia Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 48

Lid geworden: 28 December 2003
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
  Quote Saskia Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat doen grote mensen op kantoor
    Geplaatst op: 24 Februari 2009 om 15:26
Behalve grote mensen boeken, zit ik nu ook in de kinderboeken ;-)
Afgelopen weekend tikte ik het boekje "Wat doen grote mensen op kantoor" op de kop. Een grappig boek voor kinderen waarin wordt uitgelegd wat een directeur is en wat zijn rol is op kantoor, ook de secretaresse staat erin beschreven evenals managers, boekhouders, schoonmakers. Heel erg grappig en op humoristische wijze beschreven. Niet alleen leuk voor kinderen, ik kon er ook wel van genieten.
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Terug naar boven
sandrahome Bekijk dropdown
Newbie
Newbie

Lid geworden: 23 September 2008
  Quote sandrahome Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 Februari 2009 om 16:27
Hoi!

Wat leuk dat boek! Ik heb ooit een poging gedaan om mijn nichtjes (11 en 6) uit te leggen wat Tante Sandra doet op haar werk maar het kwam niet echt over. De jongste rende naar mijn schoonzusje toe met de woorden: harstikke vet cool, Tante Sandra mag de hele dag spelletjes doen op haar computer op haar werk mam! En ze vroeg gelijk wanneer zij nu eindelijk eens een eigen computer kreeg (als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen, haha)!

Tsja........... hier had ik niets meer aan toe te voegen WinkWinkWink
Sandra
Terug naar boven
juultje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie

Lid geworden: 03 Juni 2003
  Quote juultje Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 Februari 2009 om 10:23
Leuke tip! Ik zal er ook eens naar op zoek gaan. Mijn dochter denkt dat ik de hele dag tussen de koeien zit LOL (dat heeft mijn man haar ooit wijsgemaakt, vanwege de branche waarin ik werk).
Mirjam
Terug naar boven
Pink Bekijk dropdown
Groupie
Groupie

Lid geworden: 06 Augustus 2008
  Quote Pink Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 Februari 2009 om 10:31
Goede tip! Probeer inderdaad maar eens aan een kind duidelijk te maken wat je zoal achter je computer doet... (en meer!).
Terug naar boven
Meriyanne Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 60

Lid geworden: 07 September 2004
  Quote Meriyanne Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 Januari 2010 om 09:19
Volgens mij moet ik dat boek ook eens aanschaffen.
Door een grapje van mijn man zijn de kinderen er nu heilig van overtuigd dat ik alleen maar op kantoor op mijn luie achterwerk zit en dat ik met een beetje kletsen mijn beleg verdienAngry. Nee, dan papa, die werkt elke dag snoeihardCry
Doe wat je wilt gekletst wordt er toch
Terug naar boven
Monkey Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 24 November 2008
  Quote Monkey Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 Januari 2010 om 10:36
@Meriyanne: Klinkt bekend. Maar mijn 4-jarige dochter geeft dan toch de voorkeur aan een kantoorbaan, want dan krijg je geen vieze handen en stink je niet Wink.
Terug naar boven
heylane Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 11

Lid geworden: 23 Juli 2003
  Quote heylane Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 Januari 2010 om 15:07
Een collega hier neemt af en toe zijn kinderen mee, die vinden het kantoor het einde: wij hebben chocolademelk en goudvissen
Tja, het is maar hoe je het bekijkt!
Heylane

Splashes of joy in the cess pool of life
Terug naar boven
TEAM Member
TEAM Member

Quote Meriyanne Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 Januari 2010 om 15:28
In eerste instantie geplaatst door heylane

Een collega hier neemt af en toe zijn kinderen mee, die vinden het kantoor het einde: wij hebben chocolademelk en goudvissen
Tja, het is maar hoe je het bekijkt!
Misschien maar eens bij jou komen buurtenWink maar dan is het "imago" denk ik helemaal definitief naar de knoppen. Zo in het trant van "en ook nog chocolademelk en lekker naar de dieren kijken"
Terug naar boven
TEAM Member
TEAM Member

Quote Meriyanne Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 Januari 2010 om 15:29
In eerste instantie geplaatst door Monkey

@Meriyanne: Klinkt bekend. Maar mijn 4-jarige dochter geeft dan toch de voorkeur aan een kantoorbaan, want dan krijg je geen vieze handen en stink je niet Wink.
Dat doet me denken aan een ander bedrijf waar ik heb gewerkt. De directeur liep altijd in nogal oude kleding en werkte keihard mee. Een van de kantoormannetjes zat altijd strak in 't pak. Volgens een zoon van één van mijn collega's was hij degene die de directeur was. Want hij deed niets, alleen maar een beetje mooi rondlopen!LOL
Terug naar boven
Anja Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 1046

Lid geworden: 16 Oktober 2006
  Quote Anja Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 Januari 2010 om 16:39
Mijn zoon had vroeger een vreemd beeld van een manager: Mam... zit jouw baas op een troon?

Mee naar kantoor vonden ze prachtig. Helpen met de post rondbrengen en lekker op het grote whiteboard tekenen (per ongeluk ook op het diascherm wat er naast hing.... maar ja voor een kleuter lijkt dat ook wel heel erg op elkaar..)
The mind is like a parachute,
it only functions when its open ;)
Terug naar boven
Saskia Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 48

Lid geworden: 28 December 2003
  Quote Saskia Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 Januari 2010 om 11:06
Soms had ik een opdracht dat ik me afvroeg, wat zou ik een kind vertellen als me gevraagd wordt wat voor werk ik doe? Ben ik dan inderdaad secretaresse (vaag....) of geef ik aan waar ik werk en wat ik daar dan zo ongeveer doe? Bij een ziekenhuis hebben kinderen toch een beter beeld dan bij het begrip secretaresse. En als je dan zou vertellen dat je niet opereert, maar wel zorgt dat de dokter dat kan. Of op een school, zorgen dat de meesters en juffen les kunnen geven. Zoiets.

Ik kan me erg goed voorstellen dat het begrip secretaresse een kind niets zegt. Hihi, als ik in mijn familie rond kijk, weet de helft ook niet wat ik doe. Ja, ik typ de hele dag verslagen en verstuur de post. Ofzo. En dat zijn volwassenen.
Een postbode of vrachtwagenchauffeur heeft gewoon een duidelijk beroep. Bij dokter, piloot, brandweerman kunnen kinderen zich ook veel voorstellen. Maar de meeste bureaufuncties? Een directeur zit achter een bureau en drukt de hele dag op het knopje van de intercom vragend om koffie. Een boekhouder rekent de hele dag sommetjes uit op de rekenmachine. Een secretaresse doet de hele dag iets met de computer, dat zullen dan wel spelletjes zijn.
Mijn vriend had eens een baliefunctie, gecombineerd verkoop en administratie. Administratie doe je op een pc. Maar zijn collega's dachten dat hij de hele dag aan het internetten was omdat hij achter de pc zat..... Volwassenen......

Tja, het is maar hoe ver je tunnelvisie rijkt. Ik ben nu hard aan het bedenken hoe ik mijn zoontje uit zou leggen wat voor werk ik nu doe. Ik denk dat ik het houd bij werken voor een psychiater die gekke mensen beter probeert te maken.
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Terug naar boven
heylane Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member

Quote heylane Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 Januari 2010 om 11:59
Op mijn oude school gingen de kinderen in groep 7 en 8 altijd een dagje 'mee naar het werk' bv met vader of moeder, maar het mocht ook zijn in een beroep dat ze leuk leek.
Zo is een van mijn oud-leerlingen een middagje hier op het werk geweest om te kijken wat het werk van een secretaresse inhield. We hebben haar van alles laten doen. Een (zogenaamd) overleg inplannen (zij wist natuurlijk niet dat het zogenaamd was), kopieerwerk, post sorteren, lijsten bijwerken in de computer en we hebben natuurlijk heeeel veel gepraat over wat een secretaresse nog meer doet.
Ze moest daar een presentatie van maken voor de klas.
Ontzettend leuk, want zo kregen ze informatie van allerlei beroepen.
(maar ja, dan zijn ze al wel een beetje groter)
Heylane

Terug naar boven
Guido Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 68

Lid geworden: 23 Juni 2002
Lokatie: Leusden
  Quote Guido Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 Januari 2010 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door heylane

Ze moest daar een presentatie van maken voor de klas.

Oh, wat had ik graag een presentatie van zo'n kind willen zien (hoe is het begrip van zo iemand en hoe "vertaalt" hij/zij dat).
Terug naar boven
heylane Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member

Quote heylane Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 Januari 2010 om 12:51
Die heb ik gezien (althans het deel dat ze op papier had) en dat was best goed.
Het leukste was dat ze vermeldde dat ik een droppot op mijn bureau had staan WANT een secretaresse is dienstverlenend. Vooral het woordje 'want' in die zin was leuk
Heylane

Terug naar boven
Andrea Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 46

Lid geworden: 14 Juli 2004
Lokatie: Belgium
  Quote Andrea Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 Januari 2010 om 10:02
Leuk, heb ook jaren een droppot gehad!
Wie nog?
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt
Terug naar boven
heylane Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member

Quote heylane Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 Januari 2010 om 11:10
Mijn baas heeft er nu eentje (met daarnaast een spaarpotje waarin donaties gestopt MOGEN worden. Geen dwang, echt super leuk
Heylane

Terug naar boven
Dree Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 368

Lid geworden: 01 Augustus 2003
  Quote Dree Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 Januari 2010 om 16:11
Saskia, wat je zegt over hoe volwassenen tegen functies aankijken is heel herkenbaar. Ik kreeg nota bene de vraag of het nou waar was wat ze zeiden over secretaresse. Dus ik: wat zeggen ZE dan? Verdikkie, die figuur werkte zelf nota bene op een kantoor.
Mijn vrouwelijke vormen passen niet in een hokje
Terug naar boven
Yzawinn Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 383

Lid geworden: 20 Oktober 2004
  Quote Yzawinn Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 Februari 2010 om 09:41
Ha ha ja grappig inderdaad!
En inderdaad veel volwassenen hebben ook geen idee wat een secretaresse de hele dag uitvreet.
Ik zeg altijd tegen kindjes uit mijn familie dat ik 'op kantoor' werk. En dan leg ik uit wat het bedrijf zo'n beetje doet. Nu werk ik bij een bedrijf wat huizen verhuurt aan mensen. Nu maar hopen dat ze niet denken dat ik een groot grondbezitter ben!

Definitie van krankzinnigheid: Steeds dezelfde dingen blijven doen en dan betere resultaten verwachten!
Terug naar boven
Anja Bekijk dropdown
TEAM Member
TEAM Member
TEAM-ID: 1046

Lid geworden: 16 Oktober 2006
  Quote Anja Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 Februari 2010 om 08:32
Mijn dochtertje van 7 snapt niet waarom ik geen geld krijg van de mensen voor wie ik iets doe. "Ze moeten jou toch geld betalen als je een vliegtuig voor ze hebt geregeld?"
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat we allemaal bij hetzelfde bedrijf werken en dat ik geld krijg van het bedrijf (en de andere mensen die bij ons werken ook), maar dat valt nog niet mee. Gisteren begon ze er weer over, dus ik zal binnenkort nog een poging wagen.
Verder vond ze het heel oneerlijk dat mijn collega op vakantie "mocht" en ik niet. Het duurde even voor ik snapte waarom ze dat zo oneerlijk vond maar uiteindelijk kwam er uit dat je op school toch ook altijd met zijn allen vakantie hebt, dus ze dacht dat dat op het werk ook zo was. Gelukkig was dat iets makkelijker uit te leggen.

The mind is like a parachute,
it only functions when its open ;)
Terug naar boven
Manja Bekijk dropdown
Groupie
Groupie

Lid geworden: 26 Maart 2007
Lokatie: Belgium
  Quote Manja Quote  Beantwoord Beantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 Februari 2010 om 09:23
Zo denken kinderen ook vaak dat als het geld op is, dat je dan alleen even naar de bank moet om het op te halen Big smile
Groetjes,
Manja
Terug naar boven
 Beantwoord Beantwoord Pagina  12>

Ga naar forum Forum rechten Bekijk dropdown