|
|
Stront eigenwijs... |
Beantwoord
|
Pagina 12> |
| Schrijver | |
Lisette
TEAM Member
TEAM-ID: 256 Lid geworden: 11 Oktober 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 291 |
Quote Beantwoord
Onderwerp: Stront eigenwijs...Geplaatst op: 08 Februari 2008 om 13:46 |
|
...
|
|
|
My mind not only wanders, it sometimes leaves completely.
|
|
![]() |
|
Guido
Lid Profiel
Stuur privébericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de homepage van het lid
Toevoegen aan adresboek
TEAM Member
TEAM-ID: 68 Lid geworden: 23 Juni 2002 Lokatie: Leusden Online status: Offline Berichten: 582 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 08 Februari 2008 om 14:04 |
|
Achter het behang plakken...
Maar laat hem nu nog eens een keer een factuur in een verkeerd jaar (of een urenstaat op een verkeerd project) inboeken, terwijl je er bij staat. Dan moet hij toch die foutmelding (volgens hem niet en volgens jou wel) krijgen. Wat zegt hij dan? |
|
![]() |
|
Lisette
TEAM Member
TEAM-ID: 256 Lid geworden: 11 Oktober 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 291 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 08 Februari 2008 om 14:31 |
|
...
|
|
|
|
|
![]() |
|
bumblebee
TEAM Member
TEAM-ID: 107 Lid geworden: 23 September 2005 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 152 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 08 Februari 2008 om 14:48 |
|
Mankeert hij misschien wat aan zijn ogen ???
|
|
![]() |
|
Flowergirl2
Groupie
Lid geworden: 14 September 2007 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 122 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 08 Februari 2008 om 15:12 |
|
Ik weet niet wat erger is: het niet willen snappen of het niet kunnen snappen. Bij deze persoon is er volgens mij sprake van een combinatie van beide zaken.
Kun je met zijn/jouw/jullie baas eens kijken of er een ander is die deze specifieke taak op zich neemt? Of doet hij dit werk fulltime? Dan lijkt het mij dat hij totaal ongeschikt is voor zijn werk. Bij mij rijst de vraag hoe die collega aan deze baan komt. Is hij een sociaal geval? Of gewoon superhardnekkig stom? Kun je categorisch weigeren om in te grijpen en even aan te kijken wat er van komt? Als hij vastloopt in het systeem zou hij toch een keer genoeg moeten krijgen van zijn eigenwijzigheid? Of is het te riskant om hem te laten aanklooien/freewheelen? Overigens ook heel vervelend voor andere medewerkers, als hij verkeerde projecten met verkeerde mensen combineert. Uiteindelijk ook heel vervelend voor de klant... Baas waarschuwen als er met de collega zelf niet (meer) te praten valt. Sterkte met deze flapdrol... |
|
![]() |
|
ahelbers
Lid Profiel
Stuur privébericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Newbie
Lid geworden: 01 Februari 2008 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 9 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 08 Februari 2008 om 16:30 |
|
Ik ben het helemaal met flowergril eens, als hij nog langer zo door gaat kan jij straks de rommel opruimen( en hij stug volhouden dat hij het goed heeft gedaan).
succes
|
|
|
groeten,
A.Helbers |
|
![]() |
|
Lisette
TEAM Member
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 08 Februari 2008 om 20:00 |
|
...
|
|
|
|
|
![]() |
|
Sienie
TEAM Member
TEAM-ID: 395 Lid geworden: 14 Juni 2006 Online status: Offline Berichten: 174 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 09 Februari 2008 om 19:57 |
|
Hallo Lisette
Kun je dan geen contact opnemen met zijn re-integratiebegeleider? Misschien wil hij daar wel naar luisteren of dat hij weet hoe je het aan moet pakken. Het is uiteindelijk in zijn eigen belang dat de re-integratie slaagt. En daar lang mee wachten heeft geen zijn omdat hij dan misschien nog een keer ergens anders moet re-integreren. dan is het zonde van ieders tijd. |
|
![]() |
|
element
Lid Profiel
Stuur privébericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
TEAM Member
TEAM-ID: 640 Lid geworden: 08 November 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 149 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 10 Februari 2008 om 18:29 |
|
Hij zit er misschien ook wel niet heel erg geïnspireerd te wezen... ik weet natuurlijk niet waarom hij in de WAO zat, maar fakturen invoeren is misschien niet helemaal een uitdaging als je bovengemiddeld intelligent bent.
Misschien doet hij dit ook wel tegen zijn zin, dan is het lastig motiveren. Bovendien worden mannen lang niet altijd graag aangestuurd door een vrouw. Als hij het eigenlijk maar dom werk vindt en jij betrapt hem op fouten/slordigheden, kan dit ook wel een knauw zijn op zijn ego. Ik hoop dat je erachter komt waar het in zit. Heb je ook functioneringsgesprekken met hem? Anders inderdaad met zijn begeleider praten. Zo komt er niks van reïntegreren natuurlijk. |
|
![]() |
|
heylane
Lid Profiel
Stuur privébericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
TEAM Member
TEAM-ID: 11 Lid geworden: 23 Juli 2003 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 2223 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 11 Februari 2008 om 13:22 |
|
Allereerst wil ik zeggen dat ik het me helemaal kan voorstellen dat je een paar rollen behang bestelt bij de volgende kantoorbestelleing
Als je hem wijst op zo'n fout maakt hij m dan daarna nog een keer? (Als hij het nl daarna goed doet, is het een kwestie van volhouden, want op een gegeven moment heeft hij alle fouten gemaakt. Ikzelf ben echt vreselijk met de dingen die je noemt, zeker omdat jij alles controleert, dan zou ik zeggen 'ach ze controleert het toch, dus ik hoef niet op te letten' (rare redenatie misschien, maar zo werkt het bij mij). Heb je een soort checklist wat je controleert? (bv boekjaar, crediteurnummer, grootboek, tegenrekening (weet ik veel, ik roep maar wat)) Je zou hem een aantal van de rekeningen die hij zelf ingevoerd heeft kunnen laten checken met dat lijstje (en eventuele fouten laten herstellen). En dan kan jouw check er natuurlijk altijd nog een keer overheen. Ik had een baas die stukken met fouten (ging over schrijf- en stijlfouten) terug met de opmerking: wil je eerst de fouten eruit halen? (dus zonder te zeggen wat er dan fout was). En dan ging zo'n stuk dus gerust vier, vijf keer terug. Misschien werkt dat hier ook? (hoewel het een minder vriendelijke methode is en het dus ook averechts kan werken) Misschien combineren met complimenten voor wat er wel goed is gegaan. |
|
|
Heylane
Splashes of joy in the cess pool of life |
|
![]() |
|
cat slater moon
Newbie
Lid geworden: 12 Mei 2004 Lokatie: United Kingdom Online status: Offline Berichten: 40 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 11 Februari 2008 om 13:47 |
|
Mmmmm .... wat direct in mij opkomt is: kan hij wel rekenen? Sommige mensen zijn daar echt heel slecht in, ze zién het gewoonweg niet. Zou hij last hebben van een lichte vorm van dyscalculie?
Cat Slater Moon
|
|
|
You don't talk your way out of a problem, you wórk your way out of a problem
|
|
![]() |
|
Lisette
TEAM Member
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 06 Maart 2008 om 15:06 |
|
...
|
|
|
|
|
![]() |
|
Hennie
TEAM Member
TEAM-ID: 1179 Lid geworden: 12 Februari 2008 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 240 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 06 Maart 2008 om 15:35 |
|
De volgende vraag komt bij mij op: ziet jouw c.q. zijn leidinggevende dat niet en wat vindt hij/zij ervan?
|
|
|
"laten we ons toeleggen op de gedachte dat elke dag kostbaar is"
|
|
![]() |
|
heylane
Lid Profiel
Stuur privébericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
TEAM Member
TEAM-ID: 11 Lid geworden: 23 Juli 2003 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 2223 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 06 Maart 2008 om 16:12 |
Bij ons wordt het erg zwaar aangerekend als je niet zelf belt. Je moet zo ongeveer op de IC aan de beademing liggen, anders wordt je geacht zelf te bellen. |
|
|
Heylane
Splashes of joy in the cess pool of life |
|
![]() |
|
Yvonne
TEAM Member
TEAM-ID: 3 Lid geworden: 24 Juni 2002 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 557 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 06 Maart 2008 om 16:50 |
|
Mijn echtgenoot had er toen ik net met hem getrouwd was een handje van om te vragen of ik wilde bellen dat hij ziek is... ik wist echt niet wat ik hoorde! Bleek dat vroeger zijn moeder dat voor hem deed... Onnodig te zeggen dat ik hem dat heeeeeeel snel heb afgeleerd. Op de een of andere manier denken die mensen dat het dan geloofwaardiger over komt.. het tegendeel is eerder waar.
|
|
|
Faith over Fear
|
|
![]() |
|
Dree
TEAM Member
TEAM-ID: 368 Lid geworden: 01 Augustus 2003 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 419 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 06 Maart 2008 om 17:35 |
|
Welnee, helemaal niet geloofwaardiger! Ze zijn gewoon te bang om zelf te bellen! (ik heb overigens 1x meegemaakt dat een collega zijn vrouw liet bellen om te zeggen dat hij ziek was, maar dat bleek achteraf een geintje van hem te zijn geweest. Hij was stomverbaasd dat ze het nog gedaan had ook).
Nou, een soap is het zo zeker. Klonk zijn vriendin erg bezorgd dat hij "heel erg ziek" was?
Sterkte in elk geval.
|
|
|
Mijn vrouwelijke vormen passen niet in een hokje
|
|
![]() |
|
alorac
Newbie
Lid geworden: 29 Februari 2008 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 18 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 07 Maart 2008 om 06:36 |
|
Hai Lisette,
In 2004 kreeg ik ook zo'n collega, super eigenwijs, nooit had zij de fout gemaakt, altijd anderen de schuld geven. Ondertussen heeft zo mooi de financiele administratie vernaggelt. Ik had na een half jaar al gevraagd of ze haar contract niet wilden verlengen, maar ze wilden het nog eens proberen. Ze was een meester in het verbergen van haar fouten, met als gevolg dat ik overal de schuld van kreeg als iets niet klopte. Flink overspannen geweest in 2006. Uiteindelijk hebben ze na anderhalf jaar haar contract gelukkig niet meer verlengd. Ik was echt niet de enige die haar liever kwijt dan rijk was, maar voordat de verantwoordelijken dat inzien! Ik ben bang dat dit dus ook zoiets structureels is en dat is niet goed, voor niemand. Bovenintillegent wil zeggen dat ze op een bepaald vlak zeer intelligent zijn, maar deze zeker niet op het gebied waarvoor je hem nodig hebt. Mijn man is ook bovenintelligent en lid van de Mensa vereniging, maar zeker niet op alle gebieden. Ik moet hem altijd helpen met zijn talen, behalve engels dan, maar in de exacte vakken is hij zelfs superintelligent. Denk er hard over om deze persoon, zeker als het structureel wordt, niet langer te laten blijven voordat de proefperiode voorbij is. Succes ermee. |
|
|
Manifest plainness,Embrace simplicity,Reduce selfishness,Have few desires.
Lao-Tzu |
|
![]() |
|
Lisette
TEAM Member
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 09 Maart 2008 om 17:13 |
|
...
|
|
|
|
|
![]() |
|
Yzawinn
TEAM Member
TEAM-ID: 383 Lid geworden: 20 Oktober 2004 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 627 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 10 Maart 2008 om 09:19 |
|
Wat een drama! En wat een engelengeduld heb jij!
Je vrouw laten bellen dat ie ziek is. Dat is zo zwak. Normaal gesproken zou ik meteen de arbo-arts langs sturen, maar aangezien hij nog lastiger is als hij wel aanwezig is zou ik hem lekker een paar weekjes thuis laten zitten. |
|
|
Definitie van krankzinnigheid: Steeds dezelfde dingen blijven doen en dan betere resultaten verwachten!
|
|
![]() |
|
element
Lid Profiel
Stuur privébericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
TEAM Member
TEAM-ID: 640 Lid geworden: 08 November 2006 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 149 |
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 10 Maart 2008 om 14:36 |
|
Als je echt ziek bent hoef je toch niet iemand anders te laten bellen omdat dat geloofwaardiger is???
Ik begrijp niet dat jouw leidinggevende geen resultaten verwacht. Wat heeft hij er voor belang bij dat deze situatie blijft bestaan? Wat rapporteert hij dan aan de reïntegratiebegeleider? Dat vraag ik me af. |
|
![]() |
|
Beantwoord
|
Pagina 12> |
| Ga naar forum | Forum rechten ![]() u kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum u kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum u kunt geen berichten verwijderen in dit forum u kunt geen berichten bewerken in dit forum u kunt geen enquêtes creëren in dit forum u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum |